Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Existují zajímavá politická témata ?

Silniční doprava v Praze a okolí je desítky let opomíjenou problematikou. Silniční síť až na několik vyjímek tvoří desítky let staré komunikace.

Vždy jsem oblast východní části Prahy považoval z pohledu dopravy za celkem bezkolizní. Převážně se pohybuji ve východní části Prahy a za hranicí této oblasti. Dlouhá léta se této lokality netýkala hlášení o dopravních zácpách a kolapsech. V posledních několika málo letech se však situace v dopravě výrazně horší a trend tohoto zhoršení raketově roste. Nabízí se otázka, co je toho příčinou. Máme se dobře a tak se staví. Staví se vše kromě dopravní infrastruktury. V Praze se zahustil každý kout novými byty, obchodními centry, supermarkety, administrativními objekty. Za Prahou skoro živelně rostou rezidenční lokality a například v oblasti Horních Počernic, Jiren a Nehvizd již na zemědělskou půdu a volnou přírodu prakticky nenarazíte. Hektary skladových ploch a některých „ubytoven“ zohyzdili krajinu, učinily ji vodě nepropustnou. Nevím zda je to dobře, jde asi o celkový rozvoj, kterému se nedá zabránit. Nežádoucí na tom všem je, že nikoho moc nepálí doprava. Tedy mimo dopravujících se. Vítězí lokání zájmy vedení městských částí a obcí. Rostou počty obyvatel a daňové příjmy. K moderním skladovým halám jezdí supermoderní kamiony po komunikacích, které dobře fungovaly před mnoha desítkami let, pamatují rozvinutý socializmus i doby starší. Jezdí se po rozmlácených silnicích, kde správce není schopen ani zalepit díry, natož třeba seříznout krajnice, které v době dešťů vytvářejí ze silnic vodní plochy. Kompetentní osoby zjevně netrápí, že obrovský investiční rozvoj nekopíruje rozvoj dopravní infrastruktury. Trápí to jen ve velké míře voliče. Ty, kteří v těchto lokalitách bydlí a denně se potýkají s dopravními kalamitami a kolapsy. A to např. v blízkosti výše zmíněných skladových center má vyrůst další větší rezidenční oblast pro 3000 obyvatel. To bude adrenalin až se všichni budou chtít dopravit do Prahy. Z kompetentních úst se sice ozývá – vždyť se investuje. Položme si otázku, jak ale ? Tak např. dálnice D11 byla v nedávné době před vyústěním v Praze rozšířena o jeden jízdní pruh. Výsledkem je to, že kolona před Černým Mostem nestojí ve dvou, ale třech jízdních pruzích, protože dálnice (s trochou nadsázky) končí na parkovištích obchodních center. Také se investuje hodně do alternativy automobilové dopravě, do cyklostezek. Sám se považuji za cyklistu, ale na některé bych skutečně nevjel. A naopak, na některé musíte vjet, ale autem nebo autobusem. Tak třeba v ulici Broumarská v Praze Kyjích jsou vymalovány celkem čtyři cyklostezky, dvě každým směrem. Autobus tudy projíždějící má levá kola v protisměru a pravá v cyklostezce a to přes to, že vedle je široký chodník také s vyznačenou cyklostezkou. Opět zajímavá investice. A tak by se jistě dalo pokračovat a nejen ve východní části Prahy a za jejími hranicemi.

Co mně udivuje, že snad žádná politická strana nemá v programu prosadit a zasloužit se o realizaci systematického řešení dopravy v okrajových částech Prahy v koordinaci se Středočeským krajem. Nebo alespoň o tom výrazně nereferuje a ani to nepraktikuje. Voličská základna ty dopravní strasti denně prožívá a je poměrně silná, napříč sociální skladbou obyvatelstva. Denně do Prahy dojíždí desetitisíce, možná statisíce lidí za prací. Praha by asi bez této síly nemohla fungovat. A jak se k tomu staví. Maluje jednu modrou zónu přes druhou. Prostě pryč s venkovany. Do té doby, než se vše totálně ucpe tak vítězí lokání zájmy politiků nad potřebou komplexní spolupráce v oblasti dopravních investic. Na jednu stranu sobecky vzato pochopitelné, na druhou krátkozraké, nesystémové a dlouhodobě neudržitelné.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jaroslav Novotný | pondělí 25.11.2019 15:13 | karma článku: 7,15 | přečteno: 182x
  • Další články autora

Jaroslav Novotný

Pohádka o jednom zlém a živém snu

Pohádka o jednom zlém a živém snu vypraví o některých absurditách, které vznikají při řešení pandemické krize.

18.3.2021 v 8:00 | Karma: 5,99 | Přečteno: 201x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Novotný

COVID, selský rozum a doprava v Praze

Ve vedení Prahy řádí COVID. A asi to má vliv i na zdravý selský rozum. Každý kdo uvažuje selským rozumem ví, že když mu něco vadí, musí odstranit příčinu tohoto stavu.

18.6.2020 v 14:05 | Karma: 18,29 | Přečteno: 523x | Diskuse| Společnost

Jaroslav Novotný

Patnáctiletý trest, spekulací přibude a vlastníci budou plakat!

Vlastníci získají, spekulací ubude. Vláda chce omezit spekulativní nákupy a podpořit vlastnické bydlení.

27.4.2020 v 8:00 | Karma: 26,45 | Přečteno: 1313x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Novotný

Bez realitky se neobejdete

Nepřál bych lidem, aby se stali obětí toho, co samo lidstvo vytvořilo. Ve snaze si ulehčit život, si možná někdy vytváříme pasti sami na sebe. Co když to třeba vše přestane fungovat.

12.2.2018 v 7:30 | Karma: 10,87 | Přečteno: 402x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Novotný

Nákup a prodej nemovitosti: S realitkou nebo bez realitky

S rozvojem elektronického obchodování se i na trhu s nemovitostmi vyprofilovaly služby, které nabízejí obdobné či totožné služby jako klasické realitní kanceláře, přestože klientům sdělují, že vlastně realitkou nejsou.

15.9.2017 v 13:34 | Karma: 9,20 | Přečteno: 724x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Přispěli straníci i známí miliardáři. Kdo dává politikům peníze na kampaň

16. května 2024

Premium Eurovolby se blíží a na sítích, v ulicích i debatách právě vrcholí boj o hlasy voličů. MF DNES se...

Honzu jsem neschovával, říká o partnerovi ředitel ČT Jan Souček

16. května 2024

Je brněnský patriot, ale když se stal generálním ředitelem České televize, musel se Jan Souček (49)...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Mluvit se bude o jednotě i Ukrajině. Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu

15. května 2024  22:42

Ruský prezident Vladimir Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu. Sejde se mimo jiné se svým...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 668x
Vystudovaný inženýr na stavební fakultě ČVUT, obor konstrukce doprava. V roce 1990 jsem spoluzaložil firmu RAK, ve které působím dodnes. Zabýváme se službami v oblasti nemovitostí. Odborně působím na Institutu oceňování majetku při VŠE, dále na BIVŠ a několik let jsem byl prezidentem Asociace realitních kanceláří ČR.

https://www.rak.cz

https://www.spravujemenemovitosti.cz

Seznam rubrik