Vše pro vaše dobro, nechte se očipovat!
Pokud se nějak rozptýlí, je k dispozici hbitý ovčácký pes, který se vše snaží urovnat a dostat stádo pod kontrolu. O tom, kde se bude spásat asi rozhoduje pasák, tedy bača. Ten stádo navádí tam, kam potřebuje, kde se mu to hodí. Vůbec v tom nejsem odborník, ovce znám jen z pohledů na spásané louky a vše dovozuji z toho jak to vidím.
V současné době jsem s kolegou řešil nějaké problémy související s reklamou. Tedy spíše s tím, že určitý typ reklamy, může být dle našeho názoru neetický, brutální až konkurenci nemravně poškozující. Doba je holt taková. Ne vždy se s tím dá něco dělat. Co není trestné je dovolené a v některých oblastech se tzv. obvyklosti teprve vytvářejí. Oblast reklamy tam možná patří.
Ovečky nekupujte si auto toho druhého, vznikne vám z toho škoda!
Tuším, že před nějakou dobou se v rámci reklamy hašteřily dvě největší tuzemské automobilky. Tuším, že z toho byl mediální šum a mám ten pocit, že se vše nějak urovnalo a agresivní typ reklamy zmizel. Nebylo to ale asi dílem obvyklosti, že by si jeden uvědomil, že jeho reklama odporuje korektním zvyklostem, nebo dokonce, že by přestřelil. Je to jasné. Oba subjekty nepochybně věnují obrovské prostředky do reklamy. Ten, kdo by reklamu, kterou druhý považuje za neetickou soustavně zveřejňoval, by mohl přijít o nemalé příjmy z kapsy druhého. Jde prostě o peníze. Každý, kdo se cítí být bačou, chce to stádo táhnout na svou stranu. Výsledkem je, že ta hlavní, největší stáda v tomto oboru jsou dvě a zase to nějak funguje.
Jsem já ten důležitý člověk, ovečka na druhé straně?
Také jsem si včera všimnul další reklamy. Jeden velký server, zabývající se zprostředkováním ubytování hlásí: „je důležité, když na druhé straně je konkrétní člověk...“. Donutilo mně to k zamyšlení, kdo tou druhou stranou je. Je to ten konzument reklamy, ta ovečka tedy já, která se požene za svým bačou a reklamní billboard – ovčácký pes, ji tam nasměruje. Nebo je tím myšlen člověk na straně toho serveru, tedy ten bača. Tam ale žádný člověk není. Jako ovce jsem si to vyzkoušel. Na obrazovce nebo monitoru je jen formulář, který vyplníte, někdy i pošlete peníze a pak už jen očekáváte, že až navštívíte ono místo ubytování, že tam opravdu nějaký člověk bude. Vypadá to velmi pohodlně. Mně osobně se už stalo, že tam nebyl a ani telefonní číslo, které jsem předem dostal, nefungovalo. Cítil jsem se trochu oklamán a tomu člověku na druhé straně jsem to nemohl říct.
Ovečko, nechoď se stříhat k Novákovi, ten ti uřízne hlavu!
No a další server, který mne zaujal, nabízí a nenabízí služby, provádí a neprovádí služby. Podniká a nepodniká v činnosti, kterou vlastník a provozovatel serveru má u úřadů registrovánu v předmětu činnosti. Že se tomu nedá rozumnět ? Ano, také tomu nerozumím. Tento server svou brutální reklamou v rádiích vyzývá ovečky, aby šly za ním a nechodily do realitní kanceláře, protože tam je okradou o balkón, o peníze apod. My, server, zajistíme či přímo uděláme vše, co potřebujete a při tom nejsme to co oni, tedy realitkou. My jsme jen server, který se nezpovídá ani spotřebiteli ani Čoice ani živnosťáku. Ovečky chtějí být asi klamány. Realitkou jsou, vyplývá to z veřejně dostupných listin, které ale ovečka nechce vidět.
To, že někdo umí službu poskytnout levně je standardní konkurenční postavení. To, že někdo ale službu nabízí tak, že říká nechoďte ke konkurenci, tam vás okradou, nepovažuji za standardní a etickou reklamu.
Svět a ovečky chce být klamán.
Vše pro vaše dobro, nechte se očipovat. Žijte jen v onlajnu. Blíží se doba, kdy budeme očipováni. Čip nám umožní nakoupit v centrálním skladu všech potravin, tedy se napást. Čip – ovčácký pes nás pustí pouze tam, kde to pro nás bude bača považovat za bezpečné. Čip nám umožní takovou zdravotní péči, kterou si zasloužíme a kterou nám vydavatel čipů – bača přidělí. Podobně tomu bude s pořízením bydlení a tak dále a tak dále. Možná to vše směřuje k tomu, že bude jeden centrální server, který bude ovládat jeden velký bača. Pokud budeme ovcemi a nenastane něco přelomového, tak to skoro vypadá, že by tento nesmysl mohl fungovat. Nakročeno k tomu máme.
Jaroslav Novotný
Jaroslav Novotný
Pohádka o jednom zlém a živém snu
Pohádka o jednom zlém a živém snu vypraví o některých absurditách, které vznikají při řešení pandemické krize.
Jaroslav Novotný
COVID, selský rozum a doprava v Praze
Ve vedení Prahy řádí COVID. A asi to má vliv i na zdravý selský rozum. Každý kdo uvažuje selským rozumem ví, že když mu něco vadí, musí odstranit příčinu tohoto stavu.
Jaroslav Novotný
Patnáctiletý trest, spekulací přibude a vlastníci budou plakat!
Vlastníci získají, spekulací ubude. Vláda chce omezit spekulativní nákupy a podpořit vlastnické bydlení.
Jaroslav Novotný
Existují zajímavá politická témata ?
Silniční doprava v Praze a okolí je desítky let opomíjenou problematikou. Silniční síť až na několik vyjímek tvoří desítky let staré komunikace.
Jaroslav Novotný
Bez realitky se neobejdete
Nepřál bych lidem, aby se stali obětí toho, co samo lidstvo vytvořilo. Ve snaze si ulehčit život, si možná někdy vytváříme pasti sami na sebe. Co když to třeba vše přestane fungovat.
Jaroslav Novotný
Nákup a prodej nemovitosti: S realitkou nebo bez realitky
S rozvojem elektronického obchodování se i na trhu s nemovitostmi vyprofilovaly služby, které nabízejí obdobné či totožné služby jako klasické realitní kanceláře, přestože klientům sdělují, že vlastně realitkou nejsou.
Jaroslav Novotný
Konečně recept jak srazit ceny nemovitostí
Odborníci se přou, zda jsou již ceny nemovitostí na vrcholu či ještě porostou. Jedna statistika stíhá druhou. Ceny nových bytů v Praze 3 vzrostly za jeden rok snad více jak o 25%. Jinde ještě více nebo o trochu méně.
Jaroslav Novotný
Prodej bez provize, s provizí, služby zdarma?
Realitní zprostředkovatelé lákají klienty na různé slogany. Často se v současnosti objevují marketingová lákadla na téma prodej bez provize, bez realitky, tržní odhad zdarma apod.
Jaroslav Novotný
Koupím byt, efektivně investuji a ušetřím si starosti?
Současnost nemovitostního trhu je charakterizována velkou chutí investovat. Mnoho lidí řeší svou bytovou situaci, mnoho lidí uvažuje o investici, která pronájmem uhradí hypotéku, a ještě něco zbyde.
Jaroslav Novotný
Nemovitosti v akci.
Tak máme za sebou další rok. Stal se zřejmě rekordním rokem v nákupních akcích e-shopů, kamenných obchodů a bude patřit i k nejlepším ročníkům v nemovitostních obchodech.
Jaroslav Novotný
Fotbalový míč utopený v koktejlu
O tom jak může někomu fotbalový míč utopený v koktejlu pomoci rozluštit aktuální dění ve světě i u nás.
Jaroslav Novotný
Věřitelé, braňte se. Reklama na špatný obchod a Šmejdi
Věřitelé, braňte se. Zpráva o tom, když se legislativní opatření může praktikovat proti zájmu toho, kdo jej vyvolal.
Jaroslav Novotný
Rovnou, jo tady rovnou,... to ti říkám rovnou.... .
Když se věci neříkají rovnou, tak jak jsou, mohou vznikat různé negativní emoce, domněnky, časové i ekonomické ztráty, často se můžeme motat v bludném kruhu, přidělávat si práci, či se vystavit riziku postihu.
Jaroslav Novotný
Je třeba se pomstít všem, rozumějte tomu !
Poslední dobou se objevují na veřejnost zprávy společenských kormidelníků o některých chystaných opatřeních v různých oborech.
Jaroslav Novotný
Pohádka o jedné zahradní slavnosti a zvýšení daní z nemovitosti.
Jak může dopadnout zahradní slavnost, když se někdo rozhodne udělat velkolepou hostinu a nedomyslí vše. Vše by mělo mít svá pravidla hry a jasnou organizaci bez dopadu na daňové poplatníky.
Jaroslav Novotný
Peníze za každou cenu
Peníze za každou cenu vydělat i utratit. Pod heslem této strategie je lidský mozek schopen potlačit zdravý selský rozum a vyplodit někdy sebezáhubné aktivity a absurdnosti.
Jaroslav Novotný
Vládne oceňování nemovitostí chaos?
V zažité praxi je, že znalecký posudek o ceně nemovitosti vystihuje vždy něco jiného, než to co v praktickém životě běžně funguje. Alespoň mnozí to tak chápou.
- Počet článků 18
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 668x
https://www.rak.cz
https://www.spravujemenemovitosti.cz