Vše pro vaše dobro, nechte se očipovat!

Pro jisté chování skupiny lidí se vžilo přirovnání, chovají se jako stádo ovcí. Asi tomu tak bude. Jinak by se toto přirovnání tolik nevžilo. Stádo ovcí jde někdy samo za svým cílem, tedy především za potravou.

Pokud se nějak rozptýlí, je k dispozici hbitý ovčácký pes, který se vše snaží urovnat a dostat stádo pod kontrolu. O tom, kde se bude spásat asi rozhoduje pasák, tedy bača. Ten stádo navádí tam, kam potřebuje, kde se mu to hodí. Vůbec v tom nejsem odborník, ovce znám jen z pohledů na spásané louky a vše dovozuji z toho jak to vidím.

V současné době jsem s kolegou řešil nějaké problémy související s reklamou. Tedy spíše s tím, že určitý typ reklamy, může být dle našeho názoru neetický, brutální až konkurenci nemravně poškozující. Doba je holt taková. Ne vždy se s tím dá něco dělat. Co není trestné je dovolené a v některých oblastech se tzv. obvyklosti teprve vytvářejí. Oblast reklamy tam možná patří.

Ovečky nekupujte si auto toho druhého, vznikne vám z toho škoda!

Tuším, že před nějakou dobou se v rámci reklamy hašteřily dvě největší tuzemské automobilky.  Tuším, že z toho byl mediální šum a mám ten pocit, že se vše nějak urovnalo a agresivní typ reklamy zmizel. Nebylo to ale asi dílem obvyklosti, že by si jeden uvědomil, že jeho reklama odporuje korektním zvyklostem, nebo dokonce, že by přestřelil. Je to jasné. Oba subjekty nepochybně věnují obrovské prostředky do reklamy. Ten, kdo by reklamu, kterou druhý považuje za neetickou soustavně zveřejňoval, by mohl přijít o nemalé příjmy z kapsy druhého. Jde prostě o peníze.  Každý, kdo se cítí být bačou, chce to stádo táhnout na svou stranu. Výsledkem je, že ta hlavní, největší stáda v tomto oboru jsou dvě a zase to nějak funguje.

Jsem já ten důležitý člověk, ovečka  na druhé straně?

Také jsem si včera všimnul další reklamy. Jeden velký server, zabývající se zprostředkováním ubytování hlásí: „je důležité, když na druhé straně je konkrétní člověk...“.  Donutilo mně to k zamyšlení, kdo tou druhou stranou je. Je to ten konzument reklamy, ta ovečka tedy já, která se požene za svým bačou a reklamní billboard – ovčácký pes, ji tam nasměruje. Nebo je tím myšlen člověk na straně toho serveru, tedy ten bača. Tam ale žádný člověk není. Jako ovce jsem si to vyzkoušel. Na obrazovce nebo monitoru je jen formulář, který vyplníte, někdy i pošlete peníze a pak už jen očekáváte, že až navštívíte ono místo ubytování, že tam opravdu nějaký člověk bude. Vypadá to velmi pohodlně. Mně osobně se už stalo, že tam nebyl a ani telefonní číslo, které jsem předem dostal, nefungovalo. Cítil jsem se trochu oklamán a tomu člověku na druhé straně jsem to nemohl říct.

Ovečko, nechoď se stříhat k Novákovi, ten ti uřízne hlavu!

No a další server, který mne zaujal, nabízí a nenabízí služby, provádí a neprovádí služby. Podniká a nepodniká v činnosti, kterou vlastník a provozovatel serveru má u úřadů registrovánu v předmětu činnosti. Že se tomu nedá rozumnět ? Ano, také tomu nerozumím. Tento server svou brutální reklamou v rádiích vyzývá ovečky, aby šly za ním a nechodily do realitní kanceláře, protože tam je okradou o balkón, o peníze apod. My, server, zajistíme či přímo uděláme vše, co potřebujete a při tom nejsme to co oni, tedy realitkou. My jsme jen server, který se nezpovídá ani spotřebiteli ani Čoice ani živnosťáku. Ovečky chtějí být asi klamány. Realitkou jsou, vyplývá to z veřejně dostupných listin, které ale ovečka nechce vidět.

To, že někdo umí službu poskytnout levně je standardní konkurenční postavení. To, že někdo ale službu nabízí tak, že říká nechoďte ke konkurenci, tam vás okradou, nepovažuji za standardní a etickou reklamu.

Svět a ovečky chce být klamán.

Vše pro vaše dobro, nechte se očipovat. Žijte jen v onlajnu. Blíží se doba, kdy budeme  očipováni. Čip nám umožní nakoupit v centrálním skladu všech potravin, tedy se napást. Čip – ovčácký pes nás pustí pouze tam, kde to pro  nás bude bača považovat za bezpečné.  Čip nám umožní takovou zdravotní péči, kterou si zasloužíme a kterou nám vydavatel čipů – bača přidělí. Podobně tomu bude s pořízením bydlení a tak dále a tak dále. Možná to vše směřuje k tomu, že bude jeden centrální server, který bude ovládat jeden velký bača. Pokud budeme ovcemi a nenastane něco přelomového, tak to skoro vypadá, že by tento nesmysl mohl fungovat. Nakročeno k tomu máme.

Jaroslav Novotný

Autor: Jaroslav Novotný | pátek 28.7.2017 8:48 | karma článku: 14,56 | přečteno: 365x
  • Další články autora

Jaroslav Novotný

Bez realitky se neobejdete

12.2.2018 v 7:30 | Karma: 10,87

Jaroslav Novotný

Nemovitosti v akci.

5.1.2017 v 9:02 | Karma: 8,59

Jaroslav Novotný

Peníze za každou cenu

29.12.2015 v 10:05 | Karma: 16,65
  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 668x
Vystudovaný inženýr na stavební fakultě ČVUT, obor konstrukce doprava. V roce 1990 jsem spoluzaložil firmu RAK, ve které působím dodnes. Zabýváme se službami v oblasti nemovitostí. Odborně působím na Institutu oceňování majetku při VŠE, dále na BIVŠ a několik let jsem byl prezidentem Asociace realitních kanceláří ČR.

https://www.rak.cz

https://www.spravujemenemovitosti.cz

Seznam rubrik